måndag 13 januari 2014

Min islandshäst avkomma finns till salu!

För er som inte vet höll jag på mycket med islandshästar förr! Och under de åren föddes det även upp några här på gården. Och även om jag nu inte är hästaktiv så glömmer jag aldrig mina fyrbenta vänner! Och även fast de nu varit i ägo hos andra är det alltid lika kul att återse dem.

Igår fick jag ett meddelande om att en av min avkommor finns till salu i Dalarna, och denna gång är det Mestur från Nole som skall hitta ett nytt hem! Det som var mest kul var att få se hans utveckling från den unga hingst han var när jag sålde honom till den fina valack han blivit.

Och han har fått sin mors milda fina uttryck, Leista som vi kallade henne för var ett helt underbart sto. Tyvärr drabbad av eksem som många av de importer från Island. Men en mer arbetsvillig och vänlig häst fick man leta efter.

För den som nu vill ha en fin trevlig häst så kan ni ta kontakt med Jamila Berg i Sandviken där han nu finns.
Bjuder på lite bilden av prinsen :)

Har även varit och tränat idag, usch fy och blä vilken dålig form jag har :( men det blir det ändring på nu!
Men nu är det roliga slut nu blir det att ta tag i beställningar...Så jag lär nöta rumpan idag, vid min maskin ;)

Ha nu en fin måndag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar