onsdag 6 mars 2013

Gratulerar!

Vilken kull Åens II Y- kull visar sig vara, av de hundar som startats på prov har alla utom 1 gått till pris. Och inte vilka pris som helst alla har alltid fått 1 pris, nu har kullens första ÅK tagits. Även detta av den tik som också var först med att knipa 1 uk, Åens Ydine fick under helgen 1 ÅK på provet i Skjern och blev provets bästa ÅK hund. Ja nu har resten  av kullen stora skor att fylla, vacker är hon också som resten och av 6 röntgade har 5 A  1 B höfter det är inte illa.

Husse med vackra Ydine " Bild lånad på  åens.dk "

Nu skall jag ta och lägga mej och försöka sova lite....Någon har bytt hals med mej under dagen!
Borta är den lena jag vaknade med istället har jag fått en fylld av taggtråd och glasplitter.

Passar väldigt dåligt att bli krasslig nu, men jag får hoppas att det bara är en tillfällig rubbning som snabbt blir borta :)

Idag har jag även fått lite uppdateringar om vår fina avkomma Náttdreki från Nole, den snygga konstantskimmel hingsten som vi fött upp. Han är nu valack och flyttade i söndags till Tyskland, skall bli spännande att få höra hur han acklimatiserar sig i sitt nya hemland. Är vid sådana här tillfällen som jag verkligen saknar mina hästar, de man fött upp själv har man ju speciella band till, räknar med att han kommer att synas på tävlingsbanorna i Tyskland. Vi önskar hans nya ägare lycka till :)

Ha nu en underbar kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar