torsdag 27 juni 2013

En dag i taget!

Ja jag försöker att göra lite träningsövningar för mitt ben, min lårmuskel finns inte mer. Inte så konstigt i sig.
Muskler är färskvara vilket alla som ha djur måste veta, nu är min lår muskel extrem eftersom den blivit utsatt för yttre trauma. Men om inte muskler blir använda måste man efter två veckor börja om från början med uppbyggandet. Hur länge man bör hålla på beror på hur aktiv man varit innan.
Jag har idag tränat mitt lår framsida och baksida med ett gummiband, med nästan inget motstånd. När jag känner att smärtan avtar kan jag öka motståndet lite och så får jag hålla på, samt att jag spänner och slappnar av i muskeln spänner håller 10 sek slappnar av. Ja 10 sek är ingenting men för min muskel innebär det smärta, detsamma gör jag med vaden. Knät börjer jag så långt det går ca 30 grader för att sean flexa ut så långt det går. Ja nu vet ni vad mina dagar går till. Tråkigt JA och inte få hundarna nån träning av att jag sitter och spänner det som en gång var en muskel. Grr

Men vad hjälper det att vara bitter? Ingenting så jag blickar framåt och hoppas att de urusla väder vi upplevt i ett par dagar nu är slut och att vi får den varma sköna solen tillbaka!

Jag lovade tidigare under veckan att jag skulle bjuda på några bilder, trodde jag hade fått en massa häftiga bilder på hundarna i stånd...men jag fick nog slut i batteriet och har klickat tomt...Så är det när utrustningen börjar bli gammal och sliten och människan bakom ouppmärksam :)

Men jag bjuder på de som jag har!

Ha nu en underbar torsdag!

Liten skön paus efter den konstiga utställningen!

Ja jag fattar inget!!

Men se så jag gäspar!

Åh se på mej...

Husse glömde slipsen då hjälper jag till!

Mattes knä är bästa platsen!

Ja jag vet att min matte och jag är snyggast!

Vi gör så gott vi kan men våra hussar bryr sig inte nämnvärt om fotografen!

Jag har hört att hanar skall vara ståtliga, eller hur?

Här är vi alla fortfarande representativa!

Ja faktiskt här med!

Nä nu säger jag SLUUUUT!

1 kommentar:

  1. Hei!
    Takk for sist, veldig koselig!
    Ønsker deg fortsatt god bedring!
    Hils så mye. Klem fra 2 og 4 bente ;o)

    SvaraRadera