lördag 22 juni 2013

Midsommardagen!

Nu kommer jag inte spendera halva dagen på sjukhus!
Men jag fick den hjälp jag behöver igår, vid 11.00 var jag hos röntgenläkaren som ultraljudade mitt ben. Han lokaliserade en trombos "liten" ca 2-2,5 cm nedanför knävecket.
Varför jag fått denna är pga den lårskada jag fick i samband med att de stasade mitt ben, antagligen släpptes blodet på för fort att ådrorna i lårmusken bristen och det blir en blödning. Detta tar ganska lång tid att läka och kräver en stund hos sjukgymnast.
Trombosen däremot behandlas i tre månader, nu först med sprutor i fem dagar samt tablett 2 ggr / dag i tre veckor sedan 1ggn / dag.
Så nu har jag ett fint litet halsband på ifall något händer så informationen går vidare om att jag äter blodförtunnande. Det är rejält tråkigt att drabbas av något som lätt kunde ha undvikits.. Men men!

När ja väl kom hem efter min sjukhus vistelse igår hade gården fyllts upp med förväntande Avalonier :)
Lite fågel arbeten hann jag se och visst sköter de sig, idag skall vi fortsätta och senare i kväll blir det firande!

Midsommar maten intog vi samt att vi hade mycket trevligt samkväm under kvällen, JE och Dag hade byggt ordning ett tak så vi kunde sitta ute när värsta regnvädret drog in :D Mys på hög nivå :)

A. Dolly "Selma" fokus på duvan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar