måndag 17 juni 2013

Renovering!

Ja vi håller på som vanligt! Fast nu lite mer, idag anlände ett gäng glada grabbar. Som skall börja operation takbyte... Japp det är dags att få lite nytt tak över våra huvuden! Och vi har ju inte den minsta av stugor så det var inget vi valde att göra själva, även om gubben var inne på det. Men jag tycker att vi kan ju faktiskt ägna lite tid åt annat! Så detta projekt lejde vi bort, fast lite skall vi självklart pyssla med själva. Vi kommer passa på att byta brädfodring på framsidan och få bort mitt hatobjekt farstubron! Där kommer vi istället göra en inglasad punschveranda med värmegolv :) samt att vi skall göra ordning en ordentlig uteplats, om jag får som jag vill kommer även en badtunna att installeras!

Medans dessa killar byggt ställning och river det gamla taket har jag passat på att grejat lite i vårt andra roliga projekt! Ja just det kursboendet!!!
Nu fatta det bara små detaljer vilka vi får vänta med av förklarliga själ men kan ändå säga att vi nu även kan ta toaletten i bruk!

Som vanligt blev även denna mycket fin! Tänk att man kan komma långt på enkla medel och det blir ändå så bra!

Mysigt krypin för det lilla nödvändiga ;)
Nu skall jag ta och fortsätta med lite fixande o trixande! Vi har ju även en stor helg i antågande :)

Ha en fin måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar