fredag 1 januari 2010

2010

Ja nu har ett nytt kapitel tagit sin början, och jag är säker på att 2010 kommer för min del bli mycket bättre än 2009. Har en känsla av förväntan fanns jag vet inte riktigt på vad ännu, men svaret finns säkert runt knuten någonstans. Idag har familjen varit ute på vår första gemensamma skoter tur, aah härligt det var. Vi var ute och körde i 3 timmar, känns riktigt skönt i kropp och själ. Kommer förmodligen ha lite träningsvärk imorgon, men det är det värt varje lite öm muskel kommer vittna om vilken härlig tur vi hade.


I morgon kommer en jakt dra igång som väcker många olika känslor, eftersom jag själv är viltvårdare ( vill hellre kallas det än jägare ) ser jag nyttan i att ha en sund varg politik. Jag vill ha varg i vår natur, men vargen måste ha respekt för våra tamdjur och människor. Jag kommer själv inte delta pga att jag är för känslomässig inför vargen, orsak till det är att jag i yngre dagar lärde känna en vargflock i en djurpark. Jag skulle önska att alla ( jägare och motståndare ) kunde försöka sätta sina egna behov åtsidan, för att detta skall bli så bra som möjligt för alla. Jägare som är ute efter nån slags trofe känsla kan stanna hemma, motståndare som säger sig veta allt kan följa med och lära sig vad viltvård innebär. Jag anser för att vara en bra viltvårdare skall det finnas respekt för det djur som blivit fällt, och vara en bra motståndare är omöjligt om inte kunskap i praktik och teori finns.

Kort och gott alla krig startar pga av okunskap.



Jag skriver utifrån mina tankar och känslor, om det nu finns någon som inte håller med får denne själv göra ett inlägg på en egen blogg eller på något annat sätt. Men inte här.


Bjuder på ett citat av Hugh Hefner " Det är detaljerna som är skillnaden mellan bra och utmärkt. " och en bild på en varg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar