måndag 11 januari 2010

Spännande

Jag lovade att jag skulle uppdatera efter Örebro, men när jag kom hem glömde jag av det. Jag lovade också bilder, kan jag inte bjuda på kameran låg i trygt förvar kvar här hemma. Men jag skall försöka skriva visuellt.

Vi mötte upp vår bekant i Örebro sedan åkte vi vidare ut till Haganäs, där träffade vi Kristina och hennes hund en neapolitansk mastiff vid namn Dawson ca 75 kg.
Vi förflyttade oss in i hagen där ston och deras föl gick, och när man står i en hage med ca 15-20 lurviga, färgglada, nyfikna individer genomströmmas man av en speciell värme. Att sedan se dessa sträcka ut i en härlig blandning av gångarter trav, tölt, galopp kan vem som helst bli rörd. Målet för denna resa var att vår bekant skulle titta närmare på ett stoföl, och lilla Rós levde upp till förväntan. Rós är en svartskäck som föddes i september, är en välstammad tjej som växlar med lätthet mellan gångarterna, hon visade oss tölt, trav och galopp med bra action sväv och sträck. Vad mer kan man begära...Jag är är en travälskare ( inte travsport ) gångarten, fick nästan tårar i ögat när hon for iväg. Min bekant har nog lite att tänka på, men jag hoppas hon följer sin intuition annar är nog risken är någon annan låter Rós knoppen få slå ut till en fager blomma.
Men det var fler hästar som imponerade, hade jag haft tillräkligt stora fickor hade jag nog smugglat med både en och två hem.
För bilder gå in på min bekants blogg glavaris


Ha en lurvig måndag, bjuder på ett citat av Emile der Girardin " Instinkten är själens näsa. "

Och en bild av Rós som jag lånat från Kristinas Hemsida Näs Islandshästar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar