tisdag 19 januari 2010

Träna träna träna

Som jag tidigare skrivit har jag gått upp en massa kilo i samband med att jag slutat röka. Jag bestämde mej för längesedan att nu är det dax att göra nått åt de. Har nu lagt om min kost, och mina rutiner. Och det har varit super jobbigt, jag vill inte gå ner super fort utan tillräckligt fort för att jag inte blir uttråkad och tillräckligt sakta för att inte bli för slapp och dallrig ;) Jag är lite lat av mej och orkar absolut inte åka in och gå på gym eller nått sånt. Men jag har en typ trappmaskin som jag trampar på och lyfter lite hantlar, mag-rygg övningar på min jätteboll :) Olika typer av promenader med hundarna, perfekt nu när det finns snö, pulsa i djupsnö, eller snabba intervall promenader.
Detta är den lätta delen, när det kommer till mat är inte för mycket mitt problem utan för lite och sedan allt på en gång. Har haft en tendens att vara utan mat till långt ut på kvällen, och då äta allt jag gått miste om under dagen. Detta mönster har/är det svåraste att bryta, sötsuget har överraskande inte alls varit så jobbigt som jag trodde. Godis blev mitt substitut för cigaretter, dumt ja men att röka är dummare.

Men i denna familj är inte jag den enda att träna, vi har ju ett gäng hundar oxo. Vi har gjort iordning en väg där vi med skoter kan träna hundarna.
Det är ca 90% uppför/nerför med på vissa ställen mer än 15% lutning, just nu är det Max och Akira som tränas. Eya skall vilken dag som helst få valpar, och Svea får vi vänta med.
Max och Akira älskar att springa tillsammans med skotern, Max springer före, Akira bakom eller brevid. Max har jag mätt upp till 45 kmh på slätta, Akira springer inte riktigt så snabbt än hon är ju 3 år yngre oxo.
Denna led som vi gjort är trång extremt krokig på sina ställen och väldigt mycke träd i vägen :) så det gäller att ha tungan rätt i mun.
Bjuder på lite bilder från dagens äventyr.
Här går det uppför i kringelikrokar:
Den finaste sträckan ca 450m rakt upp
Här är vi på väg ner för kringelikrok vägen




Ha en smal tisdagseftermiddag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar