torsdag 28 januari 2010

Igen,igen och igen

Har ett varmblod inhyrt hos mej, vi hade en överenskommelse att vi skulle hjälpa varandra. Varpå ägaren skulle få en väldigt billig hyra. Har jag fått nån hjälp, knappast. Det största problem jag har nu är att denna hästen har överskott energi och är uttråkad, och detta leder till att han finner olika möjligheter för att ta sig ut ur hagen. Han har nu kommit på den briljanta idé att spräcka tråd. Han går och pressar sig tills tråden går av, NEJ han får inte ont.....Två lager med täcke gör att han inte känner vare sig det ena eller det andra.

Men jag har snart fått nog, även om jag nu är arbetslös och har tid att flänga runt och laga staket vill även jag kunna åka iväg utan att vara orolig över att en häst är på rymmen. Ägaren räknar ju kallt med att jag löser allt, hon var med en gång och drog ny tråd men mådde jätte dåligt efteråt. Så jag vill ju verkligen ringa och besvära henne mer, men det får bli hyreshöjning istället...
Men detta driver mej verkligen mot att hitta en ny kompis åt min Ögn, en islandskompis jag är övertygad om att min och Ögns vän väntar på oss någonstans.

Usch nu har jag klagat så det räcker för i dag:) Nej nu ska jag ut och fixa hagen.

Ha en problemfri torsdag, bjuder på ett citat som jag själv borde följa av Abraham Lincoln " Man kan inte varaktigt hjälpa människor genom att utföra det de borde göra själva. "

1 kommentar:

  1. Jamen! Att ha häst skall vara skoj, inte stjäla energi! Gör dig av med kusen eller höj hyran regält!!! Har man häst så borde man kanske lägga ned lite tid.. synd att han är uttråkad till råge på allt...

    Kram på dig!

    SvaraRadera