söndag 24 januari 2010

Hur det kan va...

Tittade på Robinsson igår, herre gud så korkade en del människor är...Samtidigt som jag tittar och irriterar mej på vissa personer, kan jag inte låta bli och tänka varför...Ta den egotrippade hopplöst värdelösa Jimmy vars enda kvalitéer är att slingra runt som en orm i paradiset, eller totalt urblåsta Anders och grädde på moset Sanna vars hjärna stannade i utvecklingen när hon var fjortis. Dessa tre personer sitter jag och retar upp mej på, varför jo för de tre visar de egenskaper som jag inte uppskattar översitteri, dumhet och falskhet.

För er som nu läst en snabbkurs i lär känna dej själv, har rätt till ett viss gräns. Det man inte tycker om hos andra gillar man inte hos sig själv...Men om man läst fördjupningen vet man att det finns fler sidor än en. Och jag besitter ingen av de tre egenskaper som jag nu nämnde Däremot har jag ofta blivit vän med den typen av personer, men efter år av svek har jag nu befriat mej från denna typ av människor i min omkrets. Nu har jag hellre få men pålitliga personen i min krets.

Men detta är kanske något att fundera över varför man reagerar så instinktivt, det värst som kan hända är att man lär känna sig själv.


Ha en själslig söndag, bjuder på ett citat av Abraham Lincoln " Hyckleri: Är en man som dödat sina föräldrar, men ber om ett milt straff eftersom han är föräldralös. "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar