onsdag 29 februari 2012

Komiskt!

Ja ibland är världen upp och ner och tvärt om, bittra fienden blir bästa vänner och bästa vänner blir fienden. Och sedan så har vi det roligaste av allt, den totala avsaknaden av sunt förnuft. Jag jobbade i en annan kommun en gång, och när vi blir tveksamma så är det sköterskan som vi tar kontakt med. Och just denna sköterskans bästa uttryck för allt var "Använd sunt förnuft" och det mina kära vänner är inget man kan läsa sig till, utan endera har man det eller inte. Och när jag ibland upptäcker att människor kan vända från en dag till en annan då blir jag lite konfunderad, hur kan man en dag tycka en sak för att nästa tycka tvärt om. Hur kan man avsky människor för att sedan dyrka dem? Är det vår egen brist på självkänsla som gör att kappan skall vändas in och ut upp och ner, eller är det vår rädsla för att inte känna tillhörighet? Men vad vill man då ha för tillhörighet när man söker sig till något man tidigare föraktat? Många frågeställningar men allt för få svar. Men jag hoppas att vi nu kommer gå en ljus vår/sommar tillmötes, jag hoppas att vi får de förändringar vi behöver och att lugnet lägger sig.
Jag vet att om inget sker så sitter jag med trumf på hand, och det är skönt att veta.
Jag brukar säga att aktiv dumhet är det värsta som finns, men vete sjutton om inte aktiv ambivalens är värre. För är man dum då är man men är man ambivalent så finns det inget för det skiftar hela tiden.

Men nu skall jag ge mej på konststycket att skriva på lite engelska. Vill göra reklam för den trevliga community som jag nämnde i går. Reserverar mej för diverse grammatiska fel :)


I commend my friends Frank and Kirsten Kiau. They are the founders of the site Petolio.com a site that combines all animal owners, breeders, producers, trainers, veterinarians and more. to a global meeting place. I hope that as many as possible from Sweden will take the opportunity to become a Petolio.

Ha nu en underbar dag, själv skall jag ta en kort date med kudden innan det bär i väg till sjukgymnast och färgbutik :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar