tisdag 7 februari 2012

På tiden!

Har äntligen fått gjort undan vissa "måste göra när jag har tid" grejor. Fast det borde heta "skall göra när jag får mod i mej" det är närmare sanningen.

Men jag har varit duktig för jag har äntligen efter 11 år gjort ett besök hos tandläkaren...De ni! Varför? jag är livrädd tandläkare. Men sagt och gjort, visade sig vara ganska odramatiskt eller så kanske jag skall säga som så att jag har väldigt bra tandstatus. Jag är en notoriskt gnisslare, pressare vilket jag vet innebär ganska mycket slitage på tänderna. Och efter 11 år räknade jag med att nu skulle jag nog bli av med några av mina 32 tänder, men icke sa nicke jag fick göra en lagning eftersom jag pressa sönder en fyllning. Kort och gott så på 11 år kostar tandläkaren men 98 :- per år. Och det är väl en helt ok summa :)

Sedan har jag även kostat på mej ett besök till optikern, vilket blev lite dyrare.... Men skall väl inte klaga där heller, nog för att jag börjar bli gammal ;) men mina ögon är fortfarande unga! Men tyckte att jag förtjänade ett par nya snygga glasögon så det har jag nu kostat på mej, och där har jag en kostnad på 750:- per år.

Min tredje grej som jag har lätt för att skjuta på framtiden är frissan, tycker oftast när jag väl varit där att det är skönt. Men innan är det ett ork som jag klarar mej utan, men nu när jag fått så långt att jag kan ha svans då har jag för läääänge sedan passerat det stadiet som är ganska ok för långt, har nu även passerat alldeles för långt och är inne på herre gud är det möjlig att se ut så där? Så sagt och gjort på torsdag efter jobbet är det jag som skall få kapat av sisådär en dm med hår, och jag lovar det är inte heller en dag försent. Kostnad 600:- per år.

Har insett att min man skall skratta sig lycklig för han har en billig fru i drift :) Med dessa konstaterande fakta skall jag nog snart ta en tur ner till dottern och passa på att shoppa loss i Ullared :) För visst förtjänar jag det när mina övriga service kostnader ligger på endast 1548:- per år, dvs jag är billigare än bilen och hundarna.

Ha nu en härlig dag och tänk på att inte tar er själva på sådant stort allvar....För det gör ingen annan ;)
Bjuder på en låt av Coldplay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar