tisdag 27 mars 2012

Hoppas jag slipper!

Det är mycket man skulle önska att man slapp befatta sig med, men att göra ett topp 10 lista är svårt eftersom det tillkommer nya saker hela tiden. Sådant som jag aldrig trodde jag skulle bli utsatt för, några exempel. Människor som utger sig för att vara en sak, och som pratar illa om andra och sedan tvärt vänder om och dyrkar skiten om de som de just spytt galla över. Men det är ju väldigt förekommande och hamnar rätt långt ner på listan, sedan har vi de människor som utnyttjar andra för att dra fördelar. Även dessa hamnar rätt långt ner på listan även dessa vanligt förekommande. För att närma oss toppen på vad jag hoppas på att slippa så är det människor som aktivt sårar de i sin omgivning genom dumma nedlåtande trångsynta kommentarer. Men på toppen av listan de som inte gör rätt för sig och drar det ända till inkasso. Med andra ord idag har jag fått gjort något som jag aldrig trodde att jag skulle behöva göra. Och jag hoppas att jag aldrig kommer att behöva göra detta igen.För även om listar över allt som jag vill slippa aldrig blir tom, vill jag definitivt inte behöva utöka den med energislukare. Detta var veckan stora NO NO.

Nu raskt över till något annat kul och spännande, vi är ett gäng glada som skall ta färden ner till vårt sydligaste grannland Danmark. Där kommer vi spendera några härliga dagar med utställning, jaktprov, färden går i morgonbitti och detta har jag sett framemot länge nu.
Je som denna vecka jobbar nere i Helsingborg har haft med Buffy på jobb, och enligt rykten har hon charmat personalen på kontoret (förutom när hon råkade sno en i personalens lunch) men jag tror att även det blev förlåtet :)
Yes är på kollo hos brorsan Yummie i Kungälv, så det är rätt tomt här hemma med bara Eya och Akira. Skulle egentligen jobbat natt idag, men eftersom jag bytt jobb kunde min inhoppare ta detta pass. Vilket innebär att jag inte behöver stressa, utan har god tid på mej att packa och göra de förberedelser som skall göras och vi kommer iväg tidigare i morgon.
Nu skall jag smyg starta med att ta en liten spa tid för mej själv, sedan blir det en tur in till Arvika och möte med sjukgymnasten och där skall jag också hämta något som jag hoppas blivit bra. Dottern kommer hem på fredag, och sonen är ju hemma så jag skall även fylla upp kylskåp och frys med mat till dom.
Sedan har jag även gjort en investering till företaget, har köpt en industrisymaskin och den får jag hem den 16/4 och det skall bli så spännande för nu är det bara att köra, vilket innebär att vissa projekt/material inte längre är en vision utan kommer bli en verklighet.
Så trots lite negativitet så är det faktiskt så att det är det positiva som tar över. Och jag vet att det jag gör är bra, för att vara riktigt ärlig super bra!
Ha nu en super bra dag, bjuder på en låt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar