torsdag 22 mars 2012

Paragraf ryttare!

Ja nu är jag där igen, kan inte förstå varför människor anser sig leva i en parentes. De förpliktelser som vi andra har gäller inte dem, och är det så att vi andra förväntas att bara acceptera och tolerera när andra människor inte beter sig.
På TV strömmar det program som fuskbyggare, lyxfällan Big brother mm. Där man blir matad med den totala respektlöshet som råder människor emellan. När yrkesmän tar betalt för jobb de inte utför eller utför i strid mot de bygglagar som finns, eller där människor överkonsumerar utan att ha medel för konsumtion, för att inte tala om att man låser in en en bunt människor i ett hus där de beter sig som "kvalificerade" svin mot varandra.
Om det var bättre förr, det kanske det inte var men vi slapp att se skiten på TV. Nu sitter ni alla med den magiska nyckel till problemet...Stäng TV´n, ja och när jag gjort det? Vad läser man då i tidningen, hur gick det sen?
Sedan blev jag redigt upprörd över en blogg igår, som menar att utländska män som våldtar svenska kvinnor lider av ett känslomässigt handikapp. Och hur skall vi få ordning på de? Skall vi acceptera en handling där 8 män under en hel natt våldtar en kvinna om och om igen, bara för att de lider av ett känslomässigt handikapp? Skall vi ursäkta varje kriminell handling (gäller även svenskar) genom att hitta på ursäkter. Eller skall de som bryter mot de lagar vi har få ta ansvar för sitt eget beteende och ta sitt straff, nu har vi i Sverige det mesigaste rättssystem i världen.
Jag skulle också vilja slippa straff när jag t.ex. råkar framföra mitt fordon över tillåten hastighet. Har faktiskt försökt skylla på både det ena och det andra och inte har det hjälpt. Jag har tillslut fått betala min bot, men nästa gång (hoppas jag slipper) kommer jag hävda känslomässigt handikapp. Då kanske jag t.o.m. får ersättning för att de inte tog hänsyn till mitt allvarliga handikapp.
Nä jag tycker nog att det var bättre för, inte allt men definitivt allt det som handlar om respekt och hänsyn.
Nej nu skall jag ta och springa lite innan det är dags för dygnsjobb.
Ha en respektfull dag, bjuder på en låt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar