onsdag 15 juni 2011

Öken!

Herre jösses! vart har min energi tagit vägen??? Har hur mycket som helst att göra men orken finns inte, känns som om jag går i en oändlig uppförsbacke med motvind och för tunga skor. Usch vad töligt det är att känna så här. Men kroppen behöver väl antaglien varva ner, och dränerar mej på all viljestyrka som jag normalt besitter. Jaja skall iväg och jobba em/natt kan vara så att kroppen laddar för en sömnlös natt eller dyligt! Jag väntar ju även hem lite besök under torsdagskvällen samt fredag förmiddag, vi skall ha kennel träff/kurs. Blir ett glatt gäng, och jag vet att stämmningen kommer vara på topp! Har idag suttit och kollat igenom lite olika mobilabonemang, och jag fick ett gigantiskt hjärnsläpp förra året och bytte bort mitt fantastiska halebop mot telia. Telía håller minsan på att runiera mej, men jag ringde och kollade vad det skulle kosta och säga upp abonemanget...2500:- fy för fan säger jag. Samtidigt så tror jag att jag skulle spara in dubbelt upp om jag bytter tillbaka! Jag skickar ganska mycket sms och på halebop är det gratis och jag betalar 19 öre/min när jag ringer, telia tar ,29/ sms och ,29/min när jag ringer...".Well do the math"
Och jag har även gjort en annan grej idag! har plockat bort ena mobilabredbandet och skaffat net1 istället, nu behöver jag bara skaffa mej en snygg dataväska så är jag mer mobil än någonsinne :) Till och med uppe i Härjedalen kommer jag kunna vara uppkopplad med min dator. Var ett kanon erbjudande från net1 och det går att koppla på flera datorer på samma vilket också är en fördel.
Nej nu har jag bubblat och babblat om massor av oväsentligheter, nu måste jag göra något nyttigt.
Ha en väsentlig onsdag, bjuder på ett citat av albert Einstein " Det finns ting som är oändliga: universum och mänsklig dumhet, och när det gäller universum är jag ändå inte helt säker."
Foto Alex
Bjuder även på en fantastisk låt av Alicia Keys Falling, en av de bästa RnB låtarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar