torsdag 16 juni 2011

Utstött!

Idag när jag kom hem från jobbet rann bägaren över! Tar med hundarna ut och två får springa lösa, lilla söta fröken Buffy valde att inte följa med oss andra in. Och får nu sitt straff....uteslutning! De andra som följde fick sin mat och är nu inne i (värmen medans hon är ute i kylan metafor). Jag kommer under dagen fullständigt ignorera henne tills dess att hon börjar gå på händerna för att imponera. Jävla skit hund! Är stenhård på sånt här, vill man vara en del i flocken då är det också att se till att följa de regler som finns. Har kikat på henne genom fönstret hon ligger slickad vi ytterdörren, och där kan hon ligga i några timmar. Och det är INTE synd om henne för att hon inte får mat, hundar har inga problem att missa en måltid! Och när vi ändå är inne på det ämnet vill jag också förtydliga att hundar är INTE människor på fyra ben. Hundar är djur och skall så förbli, jag pratar med mina hundar och jag gullar med mina hundar men på mina villkor INTE deras. Tycker det har blivit en tragiskt utveckling med hundägandet. Hundar skall fungera i hemmiljö, de skall även fungera i en hundmiljö samt att de skall få utlopp för det de är avlade för, lika lite som vi skall göra om och ändra andra människor lika mycket respekt förtjänar din fyrbenta vän. Och en annan sak en lydighund är en lycklighund, de är flock djur och vill tjäna se då till att hunden tjänar dej och inte tvärt om!
Ha en inslutande torsdag, bjuder på ett citat av William Ralph Inge " Anpassningsförmåga: Den kloke anpassar sig efter omständigheterna så som vattnet formar sig efter kärlet."

1 kommentar:

  1. En lydig karl är en lycklig karl och samma gäller för våra 4-fotade älsklingar :-))

    SvaraRadera