tisdag 21 juni 2011

Prövningar!

Att livet inte är en dans på rosor har nog de flesta av oss insett, men att vissa ideligen måste dansa runt på törnar kan ibland kännas smått orättvist! Just denna morgon fick undertecknad nog, och genast glimmtade den gamla goda toketern till. Har ju haft mina hästar i en hage längst med älven, men igår insåg jag att betet var slut och flyttade dem tillbaka till vinterhagen i väntan på at jag skall få hem Ögn och köra dem till skogslund, glad i hågen släpper jag in dem och kollar av där jag vet att tråden kan sacka. I morse när jag var ute med hundarna fick jag ett infall och gå en annan tur med Max, då får jag se att hela tråden ligger ner längst ner i hagen?!? Blir rent sagt skitförbannad! Kunde haft 3 hästar på rymmen eftersom det fanns inget som höll dem kvar i hagen, men av någon mystisk anledning var de kvar.
Men det är väl så att vissa skall prövas från det att de föds tills dess ögonen sluts, och när det gäller turordning i den kön stod jag längst fram iaf. Om när det gäller tålamod över sånt här stod jag antagligen längst bak ;) Men säg den som är perfekt, inte jag iaf.
Men ibland skulle det vara skönt om komunikationen fanns då hade jag vetat att nångon skulle släppa sina kor på vår mark närmast älven och att tråden var nerlagd! Men opps det glömdes bort! av JE!
Idag skall jag även iväg och göra veckans sista pass, tänkte att jag skall försöka komma igång med min träning igen. Hade ju en dipp förra veckan men nu känner jag att jag laddat batterierna igen och efter denna starten på dagen är det ännu bättre att bränna lite.
Ha nu en obränd tisdag, bjuder på ett citat " Det som inte tar livet av dej, gör dej starkare" (se upp för här kommer hulken :D )
Bjuder på en låt som jag nynnade refrängen på när jag gick och drog om tråden i morse :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar