fredag 1 juli 2011

Röjar dag!

Vaknar upp och som min farmor brukade uttrycka sig änglarna gråter! Fast jag skulle vilja säga att de duschar, för det formligen vräker ner! Men det är nog bra, då måste jag ta tag i den röra som vi har inomhus. Vart kommer allt från? Man är knappt inne men ändå är det prylar och dammråttor i storlek av chiahuahua's överallt... Nåja det är väl därför vi har skitväder in i mellan, för att vi latmaskar måste se vår inre röra :)
Och ja jag spräckte mitt eget förbud, även om jag inte körde fullt ut utan drog en lögn för mej själv. Intalade mej om att om jag promenerar med foppatofflor, så gäller inte förbudet. Och vet ni vad jag lyckades med bedriften att ljuga till mej 8 km :o
Under dagen idag får vi även utökning av flocken, vi får hit en 5 årig gordonsetter tjej vid namn Ida. Ska bli trevligt att stifta bekantskap med en ny hund. Och i kväll blir det fara och färde när jag och mina arbetskompisar skall göra Arvika osäkert...Har nog inte varit ute på närmare 7 år, har inte haft någon direkt anledning och det är inte så att Arvikas uteliv direkt är lockande. Och framför allt har intressen tagit över och behovet att uteliv avtagit, men en gång var 7 år är väl lagom ;)
Nej nu måste jag sätta igång med röjarbetet, ha en röjande fredag. Bjuder på ett partylåt som de flesta tjoar med på och som är de flesta trubadurers största plåga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar