onsdag 6 juli 2011

Idas träning!

Ida gör framsteg varje dag, men igår klinkade det till och poletten trillade ner. Om jag skall beskriva den lycka hon visade :D hon drog ett race runt planen så gruset yrde. Idag plockar hon apporten utan tvekan från marken, och hon bär den med stolthet. Jag tränar aoutomatiskt även dressyr med henne, och hon är mycket lärvillig. Hon följer varje signal jag ger utan att jag behöver be om det, hon vet att när hon har koppel på får man INTE dra, när jag stannar är det bara att sätta sig ner och man sitter tills dess att jag går igen. Under helgen kommer hon att bli trimmad, putsad och polerad. Tror att inom några dagar är hon beredd att börja jobba med fåglar, och hon kommer att tränas mot de svenska apport reglerna. Vilket innebär att hon kommer lära sig att det kan ligga mer än 1 apportfågel ute. Detta ser jag fram emot, finns det något större än när en hund uppnår aha effekt?!? Så som de gör i apportträning :D
Nej nu skall jag ge Eya och Max lite uppmärksamhet :)
Bjuder på en otroligt fin låt som ligger mej varmt om hjärtat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar