fredag 8 juli 2011

Tungt!

Idag går det tungt med träningen, nästan så jag började misstänka hjärtinfarkt :o Svetten sprutar av mej och det är knappt så benen bär, har varit ute på varsin runda med Ida och Buffy. Men nu er jag att det inte bara är jag som är sliten utan även hundarna, kan bero på den tryckande värme och tunga luft som är. För när jag sprungit känns det som om jag har astmapåslag, eller så är jag på väg att bli det som är förbjudet att säga *sjuk*. Vill inte, hinner inte, får inte, går inte och när jag väl bestämt mej för de fyra inten då biter varken virus eller bakterie sig fast. Har något med den däringa stönigheten igen ;) och en stor portion förträngelse.
Eya var på en lång tur igår kväll med husse, så det blir Yes som får lov att följa med. Lillkillen har blivit rejält duktig på att följa, och man skulle tro att han var född till lydnadschampion. Men i dag skall jag utmana lite, köra lite intervall med honom i olika tempon...Då får vi se hur han hantera det :) Akira skall få en kort prommis och senare i kväll tar jag Max till hans favorit plats. Och när jag är klar med Yes och Akira då är det en härlig dusch och en timmes vila på schemat. Inser vad trött jag är när jag blir sittande en liten stund.
Ha en pigg fortsättning på dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar