tisdag 26 juli 2011

Morgonstund!

I går kväll var jag helt slut, så det blev en tidig kväll. Vilket innebar att jag var uppe tidigt i morse, men det är rätt skönt. Ut med hundar och passade på att röja av lite golv och plocka lite, blir stökigt när man är borta en weekend...Städningen av dotterns lägenhet gick relativt smärtfritt, men jag kan inte förstå hur skitigt det kan bli i ett så litet utrymme :o men kanske därför (att det är litet). Skulle inte vilja påstå att mina golv i morse var något bättre, funderar på om jag skulle börja en entreprenad av grus.
Men nu känns det fräscht och det doftar gott.
Idag skall jag återuppta min träning som känns väldigt avlegad, men efter mina utsvävningar är ack så nödvändig. I dag skall även Ida åka hem till husse och matte igen, hon kommer bli saknad. För en härligare hund får man leta länge efter, hon har helt klart blivit solstrålen på Nole :)
Men som sagt hon är säkert saknad i sin flock, och nu är hon en fullfjädrad apportör och redo inför höstens provsäsong. Vi önskar husse lycka till och hoppas att hon får sin premie på skog där hon kommer göra sin premiär start.
Ha nu en fräsch tisdag, bjuder på ett citat av Franklin P. Jones " En fanatiker är någon som litar till sina kanoner vare sig de är laddade eller ej."
Och en låt som jag aldrig får nog av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar