söndag 3 juli 2011

Tillökningen!

Som jag nämt har vi fått tillökning i flocken, det är en gordontik vid namn Ida 5 år som skall få lära sig att apportera. Och när man bor här ingår även ett aktivt träningsliv, Än så länge har Ida jobbats tre pass med apport, blir två till under dagen. I går fick hon följa mej på min runda utan belastning, mest för att jag skulle få henne att följa mej som jag vill. Idag fick hon däremot följa med med belastning i form av kätting, och jag börjar ju försiktig med lite korta intervall. Men om någon vecka kommer hon orka hela vägen. Det som är lite speciellt är att alla hundar har olika sätt att visa trötthet på Ida's är att hon tvärar framför mina ben, vilket jag märkte igår annars hade risken varit att jag flugit på näsan när vi joggade lite lätt idag :)
Nu ligger hon helt utslagen på köksgolvet!
Jag själv skall ta med mej Buffy först och sedan Eya för jag känner att jag måste i form efter fredagens utsvävning!
Bjuder på före och efterbild på Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar