onsdag 10 februari 2010

Har gjort det igen....

Idag blev jag provocerad, och resultatet blir som det brukar :) först tänder jag på alla 10. Sedan samlar jag mej lite och börjar analysera. Så även denna gång, är fortfarande inte helt nöjd. Vet inte hur den andra parten tar det. Jag har svårt för storebrors fasoner, och är övertygad om att det ger mer skada än framgång i långa loppet. När man pekar med fingret och säger INTE, brukar det få motsatt effekt och det brukar inte dröja förrän skadan är skedd.

Blir också väldigt ledsen för att jag kommer inte klara av att känna tillhörighet tillsammans med dessa människor som jag faktiskt delar mitt största intresse med. Och jag har varit huvudmedlem i denna klubb lika länge som jag haft rasen, jag har upplevt mycket lärt mej otroligt mycket genom olika aktiviteter som jag deltagit i. Men som sagt när en klubbs sätt att utveckla/förbättra blir direkt segregerade är det stopp.

Har varit med i andra föreningar där det slutat med att det blir två föreningar som egentligen strävar åt samma håll fast utifrån olika metoder. Kan kanske vara det som kommer hända här vilket är synd. Mångfald ökar kunskap, förståelse och är man villig att lära och utvecklas behöver inte mångfald vara svårt.

Kram på er som orkat läsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar