torsdag 11 februari 2010

Nytt skede

Ja idag inleds ett nytt skede i valparnas liv, de skall för första gången få smaka fast föda. Jag gör på mitt sätt, och det finns säkert lika många som det finns uppfödare. Men jag brukar börja med rå älgfärs el. nötfärs. Nu blir det älg :) jag ger detta i ca 3-5 dagar, innan jag sakta börja introducera valpfoder. Samtidigt som de får färs kommer de även att få ett halsband, och därmed en egen identitet. Nackdelen med fastföda är att den underbara valplukten sakta försvinner, och arbetet med att ha valpar börjar. Nu är det snart slut på sötebrödagarna :)

Ha en söt torsdag, bjuder på ett citat av George Bernard Shaw " Ingen kärlek är mer äkta, än kärleken till mat. " och förra kullens första fastamåltid,
i bild Aramis "Ronja" bor i Sandefjord Norge

1 kommentar:

  1. HAHAHAHAHAHAHA... ja det hade nog inte blivit nån ny om inte Mercan brutit ihop, servo pumpen gick åt fanders och den har krånglat i stort sett hela hösten och vintern så det var dags för nått nytt nu.

    SvaraRadera