tisdag 16 februari 2010

Snö

Tittar ut och vad får jag se jo det snöar, jag blir alldeles matt. Om inte detta är bästa vinter ever så vet inte jag, det har varit kallt och mycket snö vilket vi inte varit bortskämda med tidigare år. Jag tillhör antagligen den kategori av människor som heller klär på mej än av mej.

Men jag börjar tröttna på gnälliga människor, herregud skärp er. Att ha så lite att engagera sig i att man måste starta " längtar till sommaren grupper på facebook" helt absurt. Gnäller för att det är kallt, gnäller för att det blir blött på golvet av snön, gnäller för att vi har snö gnäller för att de måste skottas bla bla bla...
Jag är inte sommarens största fan, men jag är övertygad om att samma människor kommer att gnälla om att det är för varmt, man får in sand på golven, myggen bits och solen för stor.
För att inte prata om när det regnar då j**ar får gnällisarna vatten på sin kvarn och mal å mal tills varje droppe är helt försurnad.

Var glada över att vi har fyra årstider, med fyra olika för och nackdelar. Acceptera att vi människor är är minst lika olika som årstiderna. Vi har alla för och nackdelar.

Nej nu är det slut på visdomslektionen för idag.

Ha en vis Tisdag och jag bjuder på ett citat av Konfusius " Det spelar ingen roll hur långsamt du går, så länge du inte stannar. " och en videosnutt

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig Helene! Gu så tråkiga de är som tjatar hela tiden. Har själv sådana människor i min närhet som är sur hela tiden.. pga vad? Jo, vädret!! Man blir bara så himla trött... vädret råder man inte på... så varför slösa energi på något man inte själv kan styra.... Vore bättre om de la energi på något vettigare! Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Ja, det finns lidanden av olika slag men nej vädret är för människor det värsta...

    SvaraRadera