torsdag 4 februari 2010

Klapp på axeln...

Japp, det ger jag mej själv nu, jag skrev tidigare att jag inte hunnit med min egen träning. Men jag får lägga till en timmes promenad med hundarna nu i kväll. Det bättrar på oddsen lite.
När vi kom med våra 3, Eya kan inte följa hon får lov att var hemma med sina bebisar. Men iaf då möter vi några som bor en liten bit bortanför, de har 2 schäfer blandningar och en annan vägkorsning. Vad det är för ras skiter jag i, men dessa hundar står i en hundgård hela dagarna och skäller åt allt. När vi nu kom så ser jag 3 personer och dessa 3 hundar, när vi närmar oss tar dom sina hundar och går in på vägen till vårt stall. Detta vet mina hundar tillhör oss, märker att Svea börjar spänna sig och jag lyckas avvärja att hon börjar blänga. När vi kommer mitt för vår uppfart slänger sig alla tre hundarna mot oss med blottande tänder och hugger och skäller i luften. Svea som är vår känsliga hund spänner igen upp sig, jag kommenderar fot och hon slappnar av igen. Är super stolt över henne, men ganska trött på folk som skaffar hundar de inte klarar av. Om det vore en men nej tre st...men det är väl som Frans G. Bengtsson säger

Mänsklighetens dumhet har inte blivit större under tidernas lopp men dess möjligheter att ge uttryck åt sin dumhet har blivit större.
Obs hunden på bild är ingen av de jag beskriver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar