söndag 21 november 2010

Familjemys

Igår kom vi på att vi skulle ha familjemys med bättre middag och bio. Vi fick ta det i Arvika eftersom bion i Karlstad var fullbokad, vi hade en mysig kväll med god mat och Harry Potter.

Filmen var bra, nu är det bara att invänta del två. Hela min familj är riktiga Harry Potter fan´s, det började i 2000 på sommarlovet då jag köpte in de tre första böckerna och läste högt för ungarna. När dom blev äldre och kunde börja läsa själva bättre började även de att läsa om böckerna och sedan gick hela familjen och väntade på varje ny bok som släpptes. Det värsta var att det blev krig om vem som skulle läsa först, men det brukade lösa sig till slut. Sedan har vi gått på de flesta filmerna ihop alla utom en tror jag.

I juni är det sagt att sista filmen kommer och då är det 11 år sedan hela familjen samlades runt Harry Potter och hans äventyr, sen får vi hitta på något annat.

I eftermiddag skall jag jobba, en kollega som behövde vara ledig så jag fick hoppa in. Men jag blir istället av med min tur på måndag, vilket ger mej en lång ledighet fram till torsdag eftermiddag :)

Ha en ledig söndag, bjuder på ett citat av Dalai Lama "En kärleksfull atmosfär i ditt hem är fundamentet för ditt liv."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar