onsdag 10 november 2010

Snö

I dag hyllar jag det vita guldet, nu börjar min tid. Har nog haft detta på känn, eftersom jag har varit lite sprallig och småtokig :) Mitt barnasinne älskar snö, och har jag inte mognat ifrån snö med mina 43 lär jag nog aldrig göra det heller. Men lite barnslighet har aldrig skadat någon, utan jag är övertygad eller har övertygat mej om att: så länge jag kan, vill, vågar ta vara på barnasinnet, så länge håller jag mej ung i tanken.

I dag kommer hovslagaren och det skall bli skönt, det är också en härlig känsla att rida när det är snö ute. Har ju haft ett lååångt riduppehåll och det skall bli kul att börja igen, har haft oinridna unghästar av bekvämlighets skäl. Men nu är ridabstinensen hög och jag har inga planer att byta bort mitt ungsto utan får se till att rida in henne.

Skall för ovanlighetens skull lägga mej och vila lite innan hovslagaren kommer, känner mej lite urbalans efter nattens jobb.

Ha en balanserad onsdag, bjuder på ett citat av Carl Gustav Jung " Ordet "glädje" skulle förlora sin mening om det inte blev balanserat av sorg."



2 kommentarer:

  1. Åh, vad spännande! Jag vill ha FULL uppdatering i vad som händer med tjejen och hur det går med inridningen:-)) Håller med dig om snön.. LOVE IT .-) KRAM

    SvaraRadera
  2. Självklart, håller jag dej uppdaterad :)

    SvaraRadera