fredag 26 november 2010

Underbara natt

Har inte blivit många timmars sömn i natt, vaknade 0400 och har inte kunnat sova sedan dess. Men har iaf fått upp stakar i kök och stjärnan i hundrummet, nu skall jag stryka gardiner och dukar och göra resten fint också. Hoppas att jag hinner med hallen, skall även idag hämta hem hundluckan och jag hoppas att den kan monteras under helgen. Nej nu måste jag sätta fart för tiden löper ifrån mej, är det fler som kan få en känsla av att man springer i ett ekorrhjul? Springer fortare och fortare men kommer ingen vart!

Ha en springande fredag, bjuder på en dikt av mej.

Tid vart tar du vägen?
vet snart inte om du är sann eller en sägen.
Ibland står jag bara stilla och fumlar,
hör mitt innersta desperat mumlar.
Hur skall jag hinna, vad kan jag vinna,
vilken genväg att ta för att du ej skall försvinna.
Men du generöst ger av dina timmar varje dygn tjugofyra,
som sagt tid är pengar och dina är dyra.



Inte.

2 kommentarer:

  1. Mhä! Helene, om du var vaken i morse så hade vi kunnat talas vid jhu, jag vaknade vid 3! :-)

    SvaraRadera
  2. Nästa gång ringer jag ;)jobbar natten mellan lördag och söndag :)

    SvaraRadera