onsdag 10 november 2010

Service

Nu har jag haft besök av en hovslagare, en super trevlig kille som jag inte använt tidigare. Men det var ett bra möte med en kunnig service inriktad hovslagare. Den hästen som det var mest akut med är ju vackra Heitur, och han tog en titt på hans onda hovar och talade hur han ville gå tillväga. Och hur vi kommer att lägga upp en plan för att han kommer bli helt återställd, idag valde han att sko upp framhovarna så att Heitur får avlastning av hovbenet vilket gör att smärtan blir mindre. Nästa vecka kommer han tillbaka och verkar bak och sätter på skor även där, samt att Ögn skall få skor på sig. Shit va pirrigt det känns, nu finns det inga ursäkter längre och jag tycker det skall bli så kul att få sätta mej i en sadel igen.
Nu skall jag ta med ett par hundar ut på min vanliga power walk runda, borde kanske skaffa brodd till mina dojjor oxo ;)
Ha en broddad eftermiddag, bilden på Heiturs nya fin skor.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar