lördag 20 november 2010

Hemma i eget bo!

Har nu haft en intensiv tripp, och har nog inte skrattat och flabbat så här mycket på lååång tid. Men det är förlösande :)På hemväg igår skrattade jag så vi missade avfarten mot Karlstad och vips hamnade vi i Uddevalla.
Vad har jag shoppat? Jo förra året var jag där första gången och köpte en BH som visade sig vara det bästa som jag någonsinne provat, och en BH som används varje dag och tvättas varje dag blir sliten. Så jag köpte nu 5 st och priset för alla 5 300:-. 1 klass grisöron som kostar 16:- st här 10 st 60:- köpte 40 st. Levis jeans 600:- istället för 1200:- redan nu har jag tjänat in resan. Köpte ett fleece täcke till hästarna för 99:- och mycket mer. Julklappar och bra och ha grejer.
Jag kunde ha shoppat mycket mer, men jag avskyr att handla när det är trångt och varmt och för mycket folk. Lovar att jag inte var så populär själv där jag gick med ett longeringsspö uppstickande från min varukorg. Fördelen, folk höll en viss distans :)Sedan kan jag inte förstå varför föräldrar väljer att ha med sina små barn i denna miljö. Det är nog illa för oss vuxna att trängas, och sedan blir även ungar som grinar och skriker ett irritationsmoment. Nej nästa gång lämna gubben hemma med barnet och åk själv, eller tvärt om. Kan i min vildaste fantasi inte tro att barnen har något utbyte av att släpas omkring inne på Ullared.
Ja ja, nu dröjer det nog ett år till nästa gång. Och det behövs för att ladda batterierna.

Ha en laddad lördag, bjuder på ett citat av okänd norrman " Noe av det vanskeligste som finnes, er å overbevise en kvinne om at selv röverkjöp koster penger."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar