onsdag 24 november 2010

Städ dag

Idag skall jag börja röja lite här hemma, i morgon går jag på em/natt. Så jag tänkte att jag skulle hinna med kök, hall och hund rum idag, och ta tv/stora rummet på fredag. Sedan jobbar jag under helgen, har iofs go helgen men ändå.

Har lite problem med blommor, eller så har blommor problem med mej. En fd arbetskamrat sa en gång, att om du lyckat ta död på garberobsblomma finns det endast ett alternativ kvar och det är plastimoner "plastblommor". Blir oerhört besviken på mej själv att jag inte klarar ha fint i fönstren, men jag vet hur det blir nu. Jag kommer åka och köpa julstjärnor och måste köpa nya innan 3-dje advent. Brukar skojsamt berätta att jag har en unik blomsort vid namn torrslok, är nämligen hopplös på att komma ihåg att vattna.

Nej nu skall jag sätta igång med städningen, och rensa bort flertalet torrslokar som står och hänger. För att förvandla en ny art till släktet.

Ha en artrik onsdag, bjuder på ett citat av Mary Lou Cook " Kreativitet är att uppfinna, exprementera, växa, ta risker, bryta regler, göra misstag och ha roligt. "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar