onsdag 6 oktober 2010

Minst sagt intensiv

Igår jobbade jag dagen, dvs jag slutar vi 16. Jag visste att vi behöver köpa lite grejer för att försöka färdigställa lite mer. Och för att hinna innan helgen for vi iväg till Karlstad efter jobbet, (en timmes resväg) vi hann både en tur till bygmax, elgiganten, samt få med det mesta på listan jag hade på Ikea. Bilen och släpkärran var fullastade, vi var hemma närmare halv tio igår kväll. Som sagt en riktigt lååång dag. Värre var det för gubben efter att vi kört in kärran i garaget och kopplat av, gick han in och packade för vidare färd upp till Sandviken en resa på ca 6 timmar....Nu är klockan åtta här han var nog framme för ca 3,5 timme sedan, redo att börja jobba. Ja ja "tur att vi är unga" HAHA.
Idag skall jag iväg och jobba natt, och när jag går av på torsdag skall jag fortsätta min shopping raid, skall köpa med en tempurbäddmadrass som jag skall ha till den nya dubbelsängen vi köpte oss upp till stuga igår :D Samt lite annat smått och gott.
Sedan skall det moteras vinterdäck, förra året vid denna tid, kom det otroligt mycket snö i Messlingen så jag halkade i diket med mina sommardäck och fick åka bärgningsbil till Hede. Och det skall jag försöka undvika i år.

Ha en undvikande onsdag, bjuder på ett citat av Sokrates " Tur att det finns så många saker man klarar sig utan."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar