fredag 22 oktober 2010

Sprida glädje

Är gratis, och belöningen är att man själv mår bra efteråt.

Har varit lite känslomässig turbolens här, men när jag väl tog beslutet att ge blanka F då kom även positivitet. Och jag vet vad jag känner och jag vet var jag står, sedan är resten upp till var och en. Finns så mycket att vara glad över, att varför ens unna energibovar en tanke deras mål är ju endast att föda sig på alla andra. Igår var en dag då jag verkligen fick en energiboost på mitt jobb, (har ett psykiskt hårt jobb) men fick ett infall att börja sjunga Gulli Gullan av Jokkmokks Jokke. Och responsen blev hysteriskt roligt, vi gick snabbt över till Herrarna i Hagen, och andra gamla slagdängor sedan min barndom och hennes ungdom. Och att få uppleva denna glädje i ett par ögon som normalt lyser av tomhet... Wow det är en glädje som är nästintill obeskrivlig, jag är en lätt rörd person och ja jag fick faktiskt en liten glädjetår.
Detta fick mej att osökt tänka på de sju dödssynderna och deras motpol. Och om vi läser deras betydelse så har vi alla ett val, vilken sida vill vi bli identifierade med? Måste säga att om vi försöker analysera och studera de gamla litteraturerna finns där mycket vi direkt/indirekt kan översätta till vårt eget livsmönster.
All förändring kommer inifrån, och det är bara du som kan förändra dig och ingen annan.

Ha en förändrad fredag, bjuder på en text från First To Last's Waltz Moore
"I can’t remember the last time I’ve seen my own eyes. Or the color of my skin. Do you know what it’s like to feel ugly all the time?
I stretch myself across the world Pushing my limits For your entertainment and You had the nerve To call out my weaknesses and drag me through the dirt"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar