torsdag 14 oktober 2010

Göra det rätta och vad är det rätta?

Det är en svår fråga, för det som är rätt för mej behöver inte vara rätt för någon annan. Det viktiga är att välja sina strider, oavsett om det är moraliskt eller teoretiskt korrekt. Jag gillar inte konflikter men skyr dom inte dvs att bjuder någon upp till tango dansar jag, men jag ser helst att dansen hellre går över i bugg och att vi har roligt och har ett samarbete och gläds åt varandra.

Hela samhället är inne i ett paradigmskifte, och detta påverkar oss människor, som i Cervantes roman Don Quijote eller som i Dantes den gudomliga komedin, men min favorit är Eddan och Den höges sång mycket tankvärt.

Förklaring till paradigmskifte, när det inom ett paradim uppstår en kritisk massa anomalier då sker en vetenskaplig revolution, i ett paradigmskifte finns en irrationalitet.

Men som sagt man får välja sina strider oavsett om det är litterära eller vetenskapliga eller bara rent allmänna.

Och här skiner solen på sitt allra starkaste, efter en grå trist dag igår. Jag hoppas att denna dag kommer att sluta på bästa sätt, och jag har fått en vetskap idag som jag inte hade igår.
Ha en respektfull torsdag. bjuder inte på något citat har nog överansträngt geniknölarna tillräkligt nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar