fredag 1 oktober 2010

Helt sjukt

Men nu är det helt underbart, till trots feber. Men jag fick ett underbart telefon samtal igår, tänk vad glad man kan bli. MFK's kommisarie för Sälen provet ringde och erbjöd Akira start även på lördag. Gissa om jag tackade JA...

Man måste passa på att ta emot alla start chanser man kan få, nu får vi hoppas att de lyckas denna helg. Vore så skönt för henne att få en premie för sitt slit denna höst, jag får dricka honungsvatten och bita på naglarna. Eya skulle också haft start men har tyvärr skadat benet, så husse har bara Akira med denna helg kan tro de två kommer ha det hel festligt.

Men resan till detta prov har inte varit helt utan huvudbry, jag anmälde hundarna långt innan anmälningstiden gick ut, när listorna presenterades fanns vi inte med alls. Ringde och frågade, ojsan det har nog blivit ett misstag. Vi kom tillslut med på söndag, för att förra veckan bli borta igen. Tar en ny kontakt och ojsan har blivit nått strul igen...Men nu har strulet lagt sig och även om jag var tvungen att strula med en avbokning så har nu gubben och Akira två härliga dagar i Sälen. Nu får vi bara hoppas att vädret visar sig från sin bästa sida, och att prognoserna bara skojar lite :)

Ha en skojjig fredag, bjuder på ett citat av NN " Fel och olyckor sker inte av en händelse utan av en orsak."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar