måndag 25 oktober 2010

Musik

Musik har en stor betydelse för mej, jag tillhör den skara som lyssnar på allt. Finns dock en genre som jag absolut inte gillar och det är dansband, ger mej absolut nada. Det är som en irriterande mygga med sitt eviga surrande av total meningslöshet. OBS! min åsikt.
Jag har musik för varje sinnesstämmning och anledning, texter är viktiga och även sångarens förmåga att nå ut med sin text.
Det finns en låt som alltid lugnar mej, när jag blir stressad brukar familjen sätta på denna låt och effekten är omgående. Denna låt gråter jag till när jag är ledsen, sjunger med i när jag är glad.
Dela gärna med er om ni har någon låt som har en djup inverkan på er, det är ganska fascinerande vad musiken kan göra. Som sagt denna låt ger mej känslomässig stabilitet. Vilken är din låt?
Ha en musikalisk måndag, bjuder på Metallicas Nothing else matters.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar