måndag 18 oktober 2010

Telefonabonemangs bestyr

Vi har en hemtelefon som vi ALDRIG använder, men samtidigt mottar vi samtal på den. Och jag älskar verkligen vårt telefon nummer, ja jag vet patetiskt :) men hur som helst så valde jag för ett par år sedan ett bolag som lovade att de skulle fixa bredbandstelefoni. Tyvärr lovade de mer än de kunde hålla, men nu äntligen löper deras avtal ut och jag har fixat bredbandstelefoni. Så från och med den 30 oktober går det att nå oss på hemtelefon igen, måste erkänna att det inte gått sedan i sommar, har inte köpt ny telefon sedan åskan slog ner.....
För övrigt så är det skit väder, grått och trist. Skall gå och elda i pannan så jag får lite värme, sedan skall jag dyka i tvätthögen. Alltid är det något som skall göras, hoppas att det ljusnar lite under dagen blir lite lättare att var ute och gå. Men det är bara att höja volymen i ipoden och då går benen av sig själva :)
Ha en gångbar måndag, bjuder på en dikt av mej.

När den mörka gråheten sakta binder upp sitt band,
och kylan griper tag som en kall hand,
Vi ser alla ljuset låångt där borta,
men hur skall vi hinna dit innan det sakta slockna.
Snälla kan någon hjälpa en vilsen själ,
som med sitt förakt oss alla i dunkel våra viljor ta ihjäl.
En onskefull egosentriker sina egna behov tillfredställer,
vi andra är inget mer än rännstensungar som runt denne dräller.
Men ljuset från en stjärna leder oss hela vägen fram,
och det är vi som till slut har guldet i vår famn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar