onsdag 27 oktober 2010

Åh jag blir blöt om både skor och strump....

Tralleralle ra. Nu är jag blöt frusen men glá, stängslet är uppe tråden är spänd och hästarna på plats. Men jag lovar det var en blöt historia, och jag erkänner att det har absolut inte blivit någon skogstur och kommer heller inte bli någon. Den enda som vill trotsa vädret är Buffy, de andra tittar bara fånigt på mej när jag öppnar dörren.
När jag tog ner hästarna till stallet och gav Heitur sin medicin, passade jag på att borsta lite på dom. Usch vilka smuts grisar jag har :) Gjorde iordning en stor hö bädd för att vila sig på och äta av, men vad gör busen när jag släpper ut han ju han spurtar coh pruttar och har sig. Sen går han och lägger sig i hö bädden :D Helt hystriskt. Var nog en jäkla effektiv medicin.

Tänk när man har sådana dagar som jag hade igår då inser man vad skönt det är att ha underbara människor runt sig, och vi behöver nog alla få uppleva stunder för att uppskatta vad vi har istället för att bara ta för givet. Tack alla underbara för att ni finns och förgyller mina ibland kaotiska dagar. Denna dikt är till er.


Glädje är att möta äkta godhet,
är inte många som besitter det.
Att värna om andra,
tillhör inte många andra.
Jag uppskattar mina änglar i vardagen,
tack ni är det som lyser upp dagen.



Foto Alexander Stensby



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar