tisdag 26 oktober 2010

Glad igen :)

Tänka att ibland ordnar sig allt till det bästa :) Just have a little faith, framhovarna är fixade på Heitur, jag höll grannen knipsade sedan raspade jag teamwork. När vi ändå höll på tog vi även Ögn's framhovar, hon har en grym kvalitet på sina hovar den tjejen. Nu väntar jag på min vän som också är veterinär, så jag kan få lite smärt/inflammationshämmande. Har varit riktigt häst aktiv idag, efter att vi fixat hovar gick jag ner och storstädade stallet, skall snart gå ut och stänga in dom i en mindre hage. Sedan stängsla upp vinterhagen, och ta ner dem till stallet. Skall även få skor på Ögn så nu skall jag börja rida, har gjort upp med grannen att hålla koll på mej :)

Efter det som hände Nattrun har jag satt upp hjärnspöken, jag skjuter bort allt som har med ridning att göra av rädsla att även förlora Ögn. Nattruns förlust har tagit mycket hårt på mej och har inneburit en lång återhämtning. Men jag har kommit dit att jag vet vart spärren sitter och då är det lättare att adressera problemet. Och nu känner jag att glädjen börjar komma, och varför inte smida medans järnet är varmt? Bra träning för kropp och själ, och en underbar frihets känsla.

Ha en fri eftermiddag, bjuder på ett engelskt ordspråk " Den som lärt känna människors ondska blir djurvän."
Jag och Elding

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar