måndag 30 augusti 2010

En fantastisk helg

Efter en massa förseningar kom vi tillslut fram i Jevnaker och Veståsen, vi hade fått låna en liten stuga låååångt uppe i skogen. Vi parkerade och packade med oss vår packning och började vandringen, och helt plötsligt går jag försts vilket inte är att rekommendera Skicka aldrig ett blindstyre i täten.....obs inga barn eller djur skadades. Men jag såg inte riktigt vart stigen gick utan fortsatte rakt farm vilket innebar att jag plumsade i ett djupt hjulspår, ner till midjan med min väska med kläder hund mat mm. Jaja lite vatten har ingen dött av.

Väl uppe i stugan förberedde vi Akiras start inför lördag, samt hängde upp genomblöta kläder och kängor överallt. Je och Akira drog iväg på upprop vid 0800, jag fortsatte kampen mot blöta kläder. Vid halv 12 drog jag och Eya oss ner till Hilde och Randsfjords fågelhundsklubbs sekretariat. Där hade vi en super dag med trevliga människor och fantastisk utsikt. Vi blev även inbjudna till kvällens grill fest. Där blev vi bjudna på skogens guld " tusen tack " Per-Christian, det var en väldigt trevlig kväll med många skratt och kloka ord.

Hur gick det då för våra hudar:

Akira hade start lördag och söndag, På lördagen gick hon helt suveränt och hade ett mycket fint fågelarbete, tyvärr fick husse lite för mycket aderalin och var inte tydlig nog med SITT så hon gick tyvärr efter, men kritiken är inte att förakta.

På söndag gick vi i samma parti, vi hade inte vädret på vår sida det formligen vräkte ner. Vi gick tillsammans med en otroligt rutinerad kille, tusen tack Pål för tips och trix :)
Även idag fick vi fin kritik men fåglarna lyste med sin frånvaro, Eya fick den kritik hon förtjänade hon har inte riktigt intensiteten vilket beror på att hon inte är i absolut toppform. Men är en förnuftig jägare som använder vinden korrekt och går i fina slag. Akira jobbade på som alltid, hon är ju ung och oerfaren och det lyser lite igenom men mycket bra kritik. Och vi hade en mycket kunnig och kompetent domare, som verkligen kan detta med jakt och hund.

Vi återkommer gärna nästa år, ett kanonarrangemang.

Ha en kanon dag, bjuder på et citat av Chuck Lieppe " Ett kompetent intryck är nästan lika viktigt som själva kompetensen."