måndag 2 augusti 2010

Nu kommer dom..

tvestjärtarna, dessa äckliga kryp som nästlar sig in överallt. När jag hämtade morgontidningen kryllade det av äckel i brevlådan, jag misstänker att det är ett tvestjäre år i år. Förra året var jag glatt överraskad av att knappt se några och nu som sagt har vi ett överflöd. De var inga små klena rackare heller utan de är rejält stora, ytterligare en anledning att längta efter lite kyligare luft.
Idag skall jag iväg och jobba kväll/natt, eftersom grabben är på fotoresa och gubben iväg insåg jag att jag hade ett problem. Men problem är ju som sagt lösningar som bara vill skoja till det. Min dotter och hennes underbara kompis Sibbe kommer och tar hand om hundarna i kväll, jag är lyckligt lottad som har så underbara ungdomar runt mej.
Nej nu skall jag och Akira ut och gå med kättingen, sedan skall jag även försöka hinna ta Buffy och Max på en power walk promenad. Har insett att Buffy behöver få se på omgivningarna lite, hon reser raggen för allt som hon inte har sett här hemma. Och hon har också lite rasistiska fasoner, reser raggen åt alla hundar som inte är setter. Men igår fick hon träffa Andie en golden hane som är lugnet själv och tillslut insåg hon att även han var en "canine" Men vi har som sagt många olika typer av hund här omkring olika raser och fantasifulla blandraser mer och mindre aggressiva.
Ha en oaggressiv måndag, bjuder på ett citat av Abraham J. Heschel " Rasism är människans största hot mot mänskligheten - det största hatet för minsta orsaken."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar