lördag 7 augusti 2010

Spänning och roligheter

Från det jag kom hem igår har det gått i ett tills nu, sitter ensam just nu och njuter tystnaden. Som kommer vara i kanske en halvtimme till, dottern och hennes kompis är hemma denna helg för Arvika Hamnfest. Ikväll är det grandfinal med The Ark ett band som varit dotterns favoriter så länge som de funnits. När hon var riktigt liten så var det Ola Salo som hon minsann skulle gifta sig med. Vi hade väldigt trevligt med mycket skratt igår kväll innan jag körde ungdomarna vidare till festplatsen, jag hämtade upp dom igen vid två tiden i natt.
Gordon´s husse och gubben körde intensivträning på handling igår, det är 35 gs som är anmälda. Jag hoppas att det går bra för dom, det är ju premiär för dom båda. Igår hade jag även stor rengöring av Max, till 94,5% av tiden går han inte av gården utan han går runt och luffsar och ligger och spanar. Men ibland så tar dessa 5,5% över och då kommer han inte på inkallning eller pipa eller all världens metoder. Men för det mesta kan vi med 100% säkerhet bekräfta att han är i grannens gödselhög, så natt till igår hade han förlustat sig i grannens godishög. Det tog 4 schamponeringar innan lukten mattades av. Att Max går under smeknamnet dynghunden har alltså med det att göra :)
Nu skall jag försöka ge mej ikast med dagens träningspass innan jobbet.

Ha en tränande lördag, bjuder på ett citat Norskt ordspråk " En bra gris tvättar sig själv."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar