fredag 20 augusti 2010

when everything seems alright, then life bites you in the back

Inte så illa som det låter, men visst kan livet sätta käppar i hjulen ibland. Men som någon klok sagt det som inte dödar härdar. Denna helg går åter i jobbtecken, 41,5 timme fram till måndag morgon, kan hoppas på skit väder så jag slipper längta hem och ut i skogen.
Är det fler som har upptäckt att deras gs'ar blir lite ner tända på fågel när hösten närmar sig, mina går på helspänn och tror att det gömmer sig fågel i varje vrå. Till och med Buffy som inte har några höst erfarenheter. Hon gick igår som på nålar och tog stånd på allt och då menar jag allt...

Ha en ståndaktig fredag, bjuder på en dikt av mej.


När hösten närmar sig med sin färgsprakande prakt,
och björken står i naken givakt.
Då livet sakta går in i sin återhämtning,
och från skogen hör man vindens flämtning.
Hösten är den tid som jag börjar uppleva,
en tid då min kropp och själ börjar leva.
Naturen i sin vila går,
och jag och mej själv återuppstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar