onsdag 25 augusti 2010

Nalkande ledighet

Nu har jag nedräkning, jag har endast två pass kvar imorgon och på måndag sedan är jag ledig fram till den 13 september. Det skall bli underbart, nästa onsdag åker jag upp till Messlingen där kommer jag var i 1,5 vecka. Vi kommer ha en valpträff, där vi kommer tillbringa 3 härliga dagar tillsammans på fjället. Jag skall äntligen få vila ut och få andas frisk fjällluft, skall bli mycket spännande att få se hur våra avkommor sköter sig i fjällmiljö.
Nu skall jag äta lite mat och sedan ge mej ut på en promenad, får linka fram eftersom jag lyckats skada en tå.
Ha en oskadad onsdag, bjuder på en dikt av mej själv


Ångesten växer sig större och starkare i takt med utmattningen,
den mörka dimma som tynger ner glädjen och kraften.
Jag se ut över fjällen och låter gryningsljusets eld tända mitt sinne,
andas in den höga friska luft låt den fylla mitt minne.
Jag minns de glada och rofyllda dagar,
låter inte negativiteten ta vad den behagar.
Min exixtens är något att slåss för,
och jag kommer inte sluta förän jag dör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar