lördag 21 augusti 2010

Svartvit gråskala

Ja det har sett ut så denna vecka, men det börja nu ta ett slut och jag ser ljuset i tunneln :) Idag går jag på sista kväll/nattpasset. Igår eftermiddag efter maten, tog jag och gubben med oss två hundar och tog en skogstur. Det behövdes efter 25 timmar stillasittande urk....

Idag har jag och Buffy varit ute på en promenad, hon går från klarhet till klarhet, vet precis vart hon får gå lite fritt och vart man går fot. När man är ute och går runt kan man få syn på naturens små nycker, jag kommer i slutet bjuda på en bild som gjorde mej varm i hjärtat.


Ha en varm söndag, bjuder på en dikt av mej själv


Kärlek är livets föda,
det är även naturens gröda.
Detta mystiska fenomen,
som sprider sig ut från hjärtat till armar och ben.
Denna intensiva känsla,
som får oss att hela världen vilja gränsla.
En smak av fuktig sälta,
som får isberg att smälta.
In i ett evigt varmt ljus,
som vi kallar kärlekens rus.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar