söndag 1 augusti 2010

Friskt

eller inte, regn regn och åter regn. Och det är inte ett fint sommar regn utan det vräker ner, kvalmigt grått och surt. Nu skall vi snart åka iväg, det tråkiga är att veterinär besiktningen slutar 11, och vår bedömning börjar inte förrän 12,30 och då har vi 16 hundar innan det är vår tur. Så blöt är nog ordet idag, jag skall intala mej själv att jag älskar regn för jag vet att jag överför min sinnestämmning på hunden. Men jag AVSKYR regn i alla former, hade det varit upp till mej så skulle regn förbjudas och komma ner i snöform. Så där nu har jag klagat klart för idag, kommer säkert en rapport när vi är hemma igen. Om det blir klagosång eller lovsång vet vi inte ännu, men förväntningarna är låga.

Ha en förvantansfull söndag, bjuder på ett citat av William Cowper " Osäkerhet och förväntan är livets glädjeämnen. Säkerhet är ointressant."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar