måndag 23 augusti 2010

Go kväll

Blir ett sent inlägg, gick av mitt skift i morse. Natten var mycket lugn men jag klarade inte att komma i ro för att sova, och jag lovar att nu längtar jag till min säng. När jag kom hem käkade jag lite frukost, sedan drog jag ivög med Buffy på hennes dagliga promenad. Sedan tog vi turen till Karlstad för att handla hem lite lulllull som skall med upp till stugan när gubben åker på söndag. Han skall dit och färdigställa badrummet, skönt....

Hela dagen har gått åt att leta det ena efter det andra, men väl hemma tog vi Eya och Max på en härlig skogstur i två timmar. Jag har också gjort något som jag för 1,5 år sedan inte klarade av är så stolt över mej själv :) Jag har även satt upp ett mål som jag skall klara innan hösten är över, en sak vet jag att imorogn kommer det ta lite längre tid innan jag kommer kunna röra mej utan att se ut som om jag vore 150år :D


Ha en rörlig måndag, bjuder på en dikt av mej själv

Tiden rusar iväg likt en häst i sken,
jag måste försöka stanna upp inte vänta på sen.
Den stress jag känner inför att inte hinna,
är en negativ börda jag borde övervinna.
Mitt liv ett timglas,
där varje sandkorn slår drömmar i kras.
Mitt liv en ständig jakt,
på att över tiden få makt.
Men min enda slutsats är
ta tiden i akt nu och här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar