onsdag 18 augusti 2010

Irritabel

Känner att jag är på lite halvtaskigt humör, har insett att jag har oftast det efter att jag jobbat särskilt natten. Men idag kan det även bero på lite nerver, skall på återbesök med Buffy idag. Hon skall röntgas och sedan får vi domen, hoppet är det som jag sätter min tilltro till just nu. I eftermiddag skall jag ta en låååång skogstur, borde göra det nu istället men jag är lite för stressad. Ibland blir jag så arg på mej själv för att jag har så lätt att stressa upp mej själv inför olika situationer, och om jag är i lite obalans blir det sju resor värre.
Ha en känslofylld onsdag, bjuder på en dikt skriven av mej.

Jag vaknar, jag ler.
Vad är det du ser?
Jag pratar, jag lyssnar.
Vad hör du när jag tystnar?
Jag vet, jag förstår.
Vet du hur jag mår?
Dagarna omfamnar ljuset i mitt hjärta
medans natten överfaller min kropp med smärta.
Ödet är en paradox i min nutid
hoppet den sköra tråd som är min framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar