lördag 5 mars 2011

Pärlor åt svin!

Skulle vilja påstå att det sker allt som oftast. Ta nu bra VM, finns en skidåkare som är helt outstanding och han vinner allt och det skall han göra med tanke på sin skicklighet. Men varför vara en så dålig vinnare, att han måste förnedra sina medtävlanden? Jaja lilla grabben kommer nog vakna upp och inse att det kan bli ensamt på toppen. Var inne och läste några kommentarer och norska fjortisar avgudar hans beteende, vissa medelålders gubbar också...Kan bero på store-lillebrors komplexet som fortfarande sitter i. Jag har nog aldrig förstått Norges avundsjuka, förrän när min man blev misshandlad för 20 år sedan i Oslo pga att jag var svensk. Vi var ett helt gäng på en klubb och hade super trevligt och skrattade och pratade, jag och min man skulle gå och dansa då flyger helt plötsligt 4 personen på min man och misshandeln börjar. Vakterna kommer och kastar ut oss alla, jag frågar vakten varför och han säger du är svensk?!? Konstigt att de gav sig på gubben när det var min nationallitet som störde dom, men han kanske blev sett som landsförrädare för människor vi inte kände...Oavsett så tycker jag detta hat är patetiskt, och jag anser också att är man världens bästa behöver man inte vara ett svin. Detta är mina tankar, och det finns andra med andra tankar. Mina personliga tankar är att jag är glad över mina egna prestationer och de blir inte bättre om jag dissar andra.
Ha en accepterande lördag, bjuder på ett citat av NN " Det är osäkert vilken av Newtons tre rörelselagar som håller dina öron åtskilda."
Bjuder på en låt av Takida...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar